TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 18 paź 2019, 22:33

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24 wrz 2019, 20:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1785
Specjalizacja: 12/70
Jeden z najpopularniejszych frontów lakierowanych z uchwytem frezowanym. Spotkałem się z opinią, że taki front ma poważną wadę, nie został wykonany zgodnie z obowiązującą normą. MDF z którego został wykonany miał grubość 19mm, zamiast 22mm. Zgodnie z testami po wykonaniu frezu ma bardzo cienką tylną ściankę, która podczas użytkowania powoduje pękanie lakieru w zagłębieniu frezu. Można wyfrezować z grubszą tylną ścianką, ale nie można poprawnie włożyć palców w pochwyt. Pogrubienie frontu do 22mm rozwiązuje problem pękania lakieru.
Jakie są Wasze doświadczenia i spostrzeżenia?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 20:25 
Offline

Rejestracja: 22 mar 2015, 12:35
Posty: 244
Lokalizacja: Rzeszów
Mi tam na 19mm nic nie pęka.
BTW
Ten profil troszkę... Hmm jakoś dziwnie wygląda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 20:33 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 380
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
zależy jaki stosujesz profil freza - niby są takie same ale jednak każdy inny ( ja miałem najpierw frez który sam opracowałem na DW teraz mam frez z firmy Aigner a najbardziej popularne chyba są z CMT i występują w 3 rozmiarach )
faktycznie tylna ścianka przy MDF 18-19mm jest relatywnie cienka, ale mi jeszcze nigdy nic nie pękło

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 20:44 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2024
Lokalizacja: Swaj
Tylko 22 mm daje pełen komfort użytkowania. 19 mm to już nie to samo.
Miałem klientów, którzy się domagali 22.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 21:35 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 1002
Lokalizacja: Tychy / Gliwice
Popełniłem raz na 19 klientka poobrywała paznokciami ostre ranty.
Następny czyli drugi zrobiłem na 22 , wyszło lepiej , wręcz dobrze.
Nigdy więcej tego frezowania nie wykonałem i nie wykonam, kuchnie bezuchwytowe robimy inaczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 15:26
Posty: 1353
Lokalizacja: podbeskidzie
Specjalizacja: Liczy się ilość , a na jakość się liczy
Jak ?

_________________
Życia nie przewidzisz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 21:55 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 1002
Lokalizacja: Tychy / Gliwice
Na filmie jest.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2014, 16:29
Posty: 571
Lokalizacja: Beskid Żywiecki
Zawód: Byłem pilorzem :D
Frez z CMT teoretycznie zostawia 5-4 mm mięsa.

Obrazek

Z tego co mnie wiadomo do tego typu frezowań raczej koledzy robią frezy na zamówienie. Jutro poszukam dla porównania jak to u mnie wygląda na płycie 19 mm. Na pękanie nie miałem zażaleń, aczkolwiek zdarzały się utyskiwania, że nie wygodnie się otwiera szafki. Zwłaszcza zamrażarnik w zabudowie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2019, 23:14 
Offline

Rejestracja: 09 cze 2019, 10:28
Posty: 75
Te fronty mają też zalety, optycznie nie wymagają tak dokładnej regulacji jak inne fronty i nie trzeba wiercić pod uchwyty :D . Bardziej w kuchni obawiam się frontów foliowanych i blatów wiórowych nad zmywarką (moich testów nie przechodzą).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 06:44 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 380
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
zarówno uchwyt frezowany jak w temacie i system push to open to nie są moje ulubione rozwiązania. preferuję ładne uchwyty ale to klient jak wiemy wybiera.
Torus : na jakim filmie ?

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 07:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2013, 16:50
Posty: 207
Lokalizacja: eksłomżyńskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble
Robimy tego rodzaju uchwyty już od co najmniej 15 lat
i nie mieliśmy żadnych sygnałów o pękaniu lakieru, na temat wyłupań też nic mi nie wiadomo
faktem jest że przy płycie 18mm ten uchwyt wychodzi "skąpy"
mam kilka frezów własnej konstrukcji na FDW i dopiero zastosowanie frezu CMT (ten najmniejszy) pozwoliło na komfortowe użytkowanie frontu
przy wcześniejszych wersjach tego uchwytu, u nas była zasada że w kuchniach dajemy MDF 22mm a w pozostałych meblach 18mm
teraz przy frezie CMT wszystko robimy z MDF 18mm, i jak na razie jest ok
i jeszcze jedno, sztuką jest tak dobrać kształt frezu żeby z jednej strony był komfortowy w użytkowaniu a z drugiej żeby łatwo było go polakierować

_________________
Stolarz uczy się całe życie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 10:24 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 380
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
0 właśnie - z tym lakierowaniem - to jest sztuka.

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 12:07 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2017, 12:09
Posty: 62
Z tym lakierowaniem to bardziej odrobina wprawy jest potrzebna i dobrze dorobiony klocek do szlifowania. Co powiecie na temat lakierowania czegoś takiego jak na zdjęciu?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 14:07 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 380
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
sztuka magika. bardzo ładnie siadaj 5
a o dorobionym klocku nie pomyślałem. cały czas uparcie składałem gąbeczki 3M na pół lub papier w rulonik
zdradzisz tajemnicę jak wcisnąłeś TAM dysze od pistoletu ?
;)

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 14:19 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2017, 12:09
Posty: 62
Bardzo chętnie ci zdradzę jak już sam się nauczę, zdjęcie z neta przy czym żaden ze znajomych lakierników nie widział możliwości zrobienia takiego. Wrzuciłem to w ramach ciekawostki. Bez klocka nie wyprowadzisz ładnie takiego uchwytu, zawsze wyjdzie nierówny co potem czuć pod palcami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 14:45 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 380
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
no u mnie wychodzi równy, z tym, że dłubaniny co nie miara. podstawa to ładnie położony na równiutką powierzchnię izolant, potem podkład - i tu już musi być perfect bo potem jest jak mówisz : czuć nierówności pod palcami. a czasami zdarza się powrót samego pochwytu na lakiernię. przy czym ja szlifuję i poleruję ręcznie pochwyt - mowa o wysokim połysku
tu mamy mat więc sekret w rzadkim lakierze...chyba

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group