TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 23 sie 2019, 03:01

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 687 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
Post: 19 maja 2019, 21:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 908
Lokalizacja: K/ Krakowa
Wieniec do szafki szerokiej na 150mm możesz powiercic na kołki i konfirmaty?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2019, 21:34 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
MarekMitonski pisze:
Niech śmiga maszyna bez problemów.

Panowie czy ktoś stosuje wiertło o dwóch stopniach by zastąpić brak dwóch agregatow w Y. Część maszyn nie posiada takiego agregat.
Wiertło miało by mieć fi4,5mm przez 35..37mm a potem przez 25..27mm fi8mm. Makro załatwiało by odwiert z oprogramowania, czyli robiąc tylko pod konfirmat odwiert płytki a robiąc pod kółek odwiert głęboki.

Ktoś tak robi?

W K920 jest to technicznie niewykonalne o ile z lewej strony da się założyć wiertło o długości 70mm ,to po prawej tylko 57,5mm bo jest kolizja z wiertłem pionowym, a koncepcja fajna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2019, 21:59 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 956
Lokalizacja: Tychy / Gliwice
Ja tak nie mam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2019, 22:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 908
Lokalizacja: K/ Krakowa
No ja znalazłem rysunek i mogę załadować wiertło z roboczym rozmiarem 60 czyli 35+25=60 + uchwyt może by się udało.
Jutro jeszcze sobie sprawdzę czy maszyna nie zgłosi problemu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2019, 22:31 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
U mnie pozostaje koncepcja 8 z jednej a 5 z drugiej strony i obracanie elementu.Na szczeście szafek typu cargo jest niewiele w skali miesiąca.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 05:46 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 304
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
jeszcze taki patent - robię na kołki fi 8 + na szerokich płaszczyznach przelotowo pod konfirmat. po złożeniu szafki kołki stabilizują elementy i zostaje dowiercenie na konfirmat ręcznie. jak napisał Mark33 szczęśliwie rzadko się zdarzają takie wynalazki

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 06:06 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Też tak robię. Druga opcja przy szfkach np 300-320 mm mam coś w rodzaju szablonów przedłużających element. Wiercę jeden kant formatki umocowanej za pomocą taśmy malarskiej z szablonem. Drugi kant wierce już po nabiciu z kołkami plus taśma. Da się zrobić z frezem na plecy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 07:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 908
Lokalizacja: K/ Krakowa
Ja spróbuje bo do maszyny mogę spokojnie wiertło nawet 80 mm roboczego + uchwyt włożyć.
Maszyna też nie wywala błędów przy takim długim wiertle (nawet 100 mm)
Mam taki jeden rodzaj szafki gdzie w koło cokolik jest cofnięty o 120 mm i ni jak nie wychodzi mi zastąpienie tego inną metodą.
Obecnie wiercę tylko konfirmat i zmieniam wiertła...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 17:12 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Ja bym miał kolizję z dociskiem górnym. Z uwagi na to, że go lubię, to nie będę usuwał ;)
Tylko sobie tak liczę, że może wystarczyłoby 70 mm - tyle może wystawać. Gwint i tak się wkręci, 5 mm na jakiś kluczyk i 65 mm wiercenie.
5 mm podstawa +24 fi 8 + 37 mm fi 5 = 66 . Wiertło miałoby 70 mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 21:20 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
Przetestowane wieniec do 30 szafki (264) wierci normalnie 2 strony +nut. Mniejsze np 114(cargo 15) wiercone wzdłuż na dwa razy ,pierwszy raz 5 lewa ,8 prawa ,odwracam wiercę 8 , 5 i dochodzi nut frezem ,dwa programy i gotowe.Dla leniwych jak znalazł operacja trwa może minutę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2019, 22:00 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Pal licho płaszczyznę przyłożenia:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 07:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2016, 23:04
Posty: 107
Lokalizacja: Śląsk
Point 2 jak na razie bym nie wymienił https://photos.app.goo.gl/jdv7o76KmSCwXaii8

_________________
Trza z pracą wykiwać a nie by z nami ona kiwała


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 17:23 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
Trochę nijak ma się to do wieńca 550/114 mm pokaż jak wiercisz i robisz nut w maszynie.
Duże elementy w każdej robi tak samo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 18:41 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Albo mi się wydaje, albo odstęp między rolkami jest spory. Ile tam jest cm?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 21:14 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
Mam i ja :
https://www.youtube.com/watch?v=eHj_krTFE48" onclick="window.open(this.href);return false;

:D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 21:26 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Jaki jest odstęp między tymi czarnymi rolkami? Mógłbyś zrobić mały test?
Formatka 600x600. Frezem fi 12 mm - (pewnie taki masz) objechać formatkę dookoła na średnicę freza i na głębokość 0.1-0.2 mm (tyle wjechać w płaszczyznę.
Najlepiej z obu stron. Zdaj relację jak wyszło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 21:40 
Offline

Rejestracja: 26 lut 2017, 19:08
Posty: 9
U mnie też w końcu pojawiła się wiertarka. Padlo na vitapa k2 2.0.

Problem jest taki że w tym samym czasie uczę sie corpusa, niedługo uruchomienie i szkolenie zwiertarki, a teraz próbuje ogarnąć optimika i asystent ciecia + etykietowanie i czytnik kodów :D czyli jest delikatnie mówiąc jeden wielki zamęt, żeby nie powiedzieć burdel w głowie.

I nie wiem czy dobrze robię robiąc to wszystko równocześnie :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 maja 2019, 21:41 
Offline

Rejestracja: 05 mar 2017, 18:56
Posty: 61
PBstol pisze:
Jaki jest odstęp między tymi czarnymi rolkami? Mógłbyś zrobić mały test?
Formatka 600x600. Frezem fi 12 mm - (pewnie taki masz) objechać formatkę dookoła na średnicę freza i na głębokość 0.1-0.2 mm (tyle wjechać w płaszczyznę.
Najlepiej z obu stron. Zdaj relację jak wyszło.

Jutro zrobię test zobaczymy co z tego wyjdzie,frez mam 16


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 maja 2019, 08:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2016, 21:15
Posty: 602
Lokalizacja: Kobyłka
Specjalizacja: oprogramowanie do mebli
def to się naprawdę szybko samo układa, najlepiej robić to krok po kroku, jest mniej do ogarnięcia - ale jak się ogarnie na raz to jest tydzień dwa rewolucji i po rewolucji i tylko praca. Jak się robi powoli to rewolucja czasami trwa i trwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 09:50 
Offline

Rejestracja: 01 lis 2015, 17:58
Posty: 232
panowie zaraz mnie szlak trafi bo nie wiem jak zrobić
mianowicie jak "programuje" frezowanie liter w Maestro wychodzi kontur liter
a teraz potrzebuje wyfrezować sam środek liter tak aby brało z środka a nie z obrysu

jakieś podpowiedzi ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2019, 12:18 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Kieszeniowanie i odpowoednia średnica freza, która wejdzie w wymiar.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 10:08 
Offline

Rejestracja: 01 lis 2015, 17:58
Posty: 232
dzięki za podpowiedz a ja głupio sie upierałem przy frezowaniu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 12:59 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 304
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
co to kieszeniowanie ?

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 13:05 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Możesz zrobić frezowanie i korekcję do środka. Wszystko zależy od średnicy. Kieszeniowanie, to wybieranie powierzchni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 13:10 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 304
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
no przecież - wybierz na zewnątrz lub wewnątrz. potraficie skomplikować kieszeniami

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 15:26 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4120
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Kieszeniowanie wybiera wszystko co wewnątrz, a nie tylko średnice freza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2019, 16:29 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 304
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
sam bym na to nie wpadł, że opróżniając profil ...kieszeniuję :-)

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 687 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group