TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 14 lis 2018, 15:24

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna
Autor Wiadomość
Post: 27 lip 2018, 21:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 22:40
Posty: 686
Lokalizacja: olsztyn
Sa trzpienie do rafix dlugie na 7 mm
Po drugie polke po jednej stronie dajesz 50 od krawedzi a po drugiej 40 od krawedzi i po sprawie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2018, 21:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 2028
Specjalizacja: 12/70
Jest coś takiego jak, trzpień podwójny do połączeń bliźniaczych, dobierany do grubości płyty.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2018, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 22:40
Posty: 686
Lokalizacja: olsztyn
Mitek w poziomie 8 i 4
W pionie przelotowe 4do uchwytow i punktowania 6.4 do konfirmatow 10 do stopek asa
Nieprzelotowe 5 podporki 8 kolki 10 relingi szuflady blum 15 minifix 20 rafix 35 zawias


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lip 2018, 22:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2016, 23:04
Posty: 102
Lokalizacja: Śląsk
Dużo większych wierteł zastąpisz frezem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lip 2018, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2015, 08:05
Posty: 833
Lokalizacja: Puławy
Zawód: stola(z)rzyna
Specjalizacja: Zrobić i się nie orobić
Jeśli w płycie 18 przewiercisz otwór na podpórkę "5" na wylot to dwie podpórki w jednym otworze się nie spotkają.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2018, 17:09 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Na podpórki, to dobrze mieć 3 szt w rzędzie. Wtedy wierci na raz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 12:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
A pod konfirmaty wiercicie 5 i 7 czy jakoś inaczej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 12:39 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Wierce 5 i 7. Jak tam maszyna?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 13:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Mam wiertło 5 i 6 i zastanawiam się nad większym... Chyba tak zrobię.
Maszyna :) no fajnie fajnie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 16:03 
Offline

Rejestracja: 16 sty 2018, 01:09
Posty: 249
Parę dni Ciebie nie było i myśleliśmy, że już na CNC robisz kopie ołtarza Wita Stwosza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Na razie to zrobiłem kopie dysku :)
Maszyna spoko działa. Jeśli chodzi o ogarniecie to jeszcze długa droga w starym cnc zupełnie inaczej wszystko. W połączeniu z corpusem już jedna szafka powstała bez problemów, jedyne to co to muszę wiertlo do konfirmatow zamienić na 7 bo nie każdy konfirmat chciał się wtopić w płytę.
Zastanawiam się jeszcze jak uporać się z brakiem drugiego wrzeciona w y... Na razie wymyśliłem że dam na jedna stronę 5 a na drogą 8 i w zależności które będę potrzebował tak będę odbijał element. No chyba że macie lepszy pomysł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 19:30 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Wąskie szafki < 200 w Corpus ustawiam też kołek konfirmat. Boki są wiercone normalnie. Wieńce są obrócona i w Maestro usuwam wiercenia 5. Składam szafkę i w bokach jest już prowadzenie na ręczne wiercenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2018, 21:48 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
https://www.youtube.com/watch?v=2Drp-EZXJGQ - ciekawy filmik.
Frezowanie, koleś wbija cabineo, a na samym końcu szafki skręcone na konfirmaty. Na stole leży wiertarka z wiertłem:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sie 2018, 15:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Maszyny do nestingu nie są idealne... Choć jeśli by składać na cabineo tylko to wystarcza. Dla kolkow i konfirmatow niestety poziome wiercenie niezbędne nie ważne jaką metoda...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sie 2018, 17:02 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Jak tam Marek? Maszyna śmiga?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sie 2018, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Jestem na wakacjach :) nie wiele zrobiłem przed wyjazdem ale raczej się udawało wszystko :)
Jedyne co to muszę coś sensownego wymyślić do robienia punktów pod np prowadnice bo 5 na 1mm to słabo wychodzi a przelotowymi to nie wiem jak sterować bo maszynie podaje się głębokość bez grota więc jak dam np 1mm to cały grot się wbija... Coś się wymyśli :) może wpisywać wymiar bez grota a potem zamiast 19 wpisywać 24 i z głowy będzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2016, 21:15
Posty: 599
Lokalizacja: Kobyłka
Specjalizacja: oprogramowanie do mebli
Marek kup mniejsze wiertło np. 3 mm i przelotowe i dajesz wtedy na 2 mm i jest bardzo fajnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 10:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
3 mm przelotowe ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 12:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2016, 21:15
Posty: 599
Lokalizacja: Kobyłka
Specjalizacja: oprogramowanie do mebli
dokładnie 3mm przelotowe - ja takiego używałem do wszelkich punktowań elementów. Nawet jak grubość płyty była nie ok i drogę za głęboko wszedł stożek to 3 mm dawało spokojnie pewność wkręcenie każdego wkręta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 14:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Zamówiłem sobie już. Zaraz po urlopie zapakuje i sprawdzę... Tak samo jak przełomowe 7 do konfirmatow.
A ktoś używa takich gzymerow? http://frezy.net/produkt/poglebiacze-gz ... na-spirale
Zamówiłem na próbę do konfirmatów by stosować z wiertłem 6 przełomowym bo ta 7 to jednak luźna mi się wydaje...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2016, 21:15
Posty: 599
Lokalizacja: Kobyłka
Specjalizacja: oprogramowanie do mebli
Próbowałem gzymki - masakra. Gdyby wszystkie płyty miały 18 mm to by było cacy , ale jedna ma 18.1 druga 18.4 i jedne otwory super nagzymkowane drugie tragedia ( formatka do wywalnia) do konfirmata stosowałem wiertło 6.4 można takie było kupić w DIMAR. 6mm było za mało 7 mm było za dużo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 17:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 22:40
Posty: 686
Lokalizacja: olsztyn
stosujac gzymke pod konfirmat rzeba obracac element i wiercic z dwoch stron jak obok idzie kolek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 19:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
No tak :) nie pomyślałem że trzeba obracać do gzymera...
Przy odwiercie 6 nie każdy łeb się chowa ładnie w płycie a przy 7... Myślę już tego problemu nie będzie. Szukałem wierzyła 6,5 mm ale nie znalazłem właśnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 19:58 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Kupiłem wiertło 3mm z ITAtools. O dziwo działa już długo. Wcześniej miałem 3 mm, jakieś noname, to szybko zaczęło rwać. Te chodzi już z rok i jest w miarę ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 20:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
Ja kupiłem na tej stronie frezy.net przy okazji bo kupiłem sobie też lewy uchwyt na frez (mają w dobrych cenach) bo stwierdziłem że frez średnicy 16mm na 40 dlugi będzie na stałe i lewy i prawy w maszynie a inne wedle potrzeb.

Też masz w wersji przelotowej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 21:04 
Offline

Rejestracja: 14 maja 2013, 20:32
Posty: 712
Lokalizacja: Tychy
Marek jak piszesz o tej gzymce do wiertła przelotowego to przypomina mi się moja którą zamówiłem. Mogę Ci odsprzedać bo kompletnie się nie przydaje :) ale Tobie pewnie też :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
No to będę też miał w pudełeczku :( no cóż...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 21:29 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4264
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Zwykłe wiertło fi 3mm, takie jak się wkłada do wiertarki. W maszynę wchodzi z przejściówką.

Mam pogłębiacz z linku i po nałożeniu na wiertło działa. Używałem przy nawiertach kołków wklejanych.
Z tym, że w Corpus kołek jest wiercony wiertłem fi 8mm. Jak bok niewidoczny z konfirmatem, to nie ma sensu gzymsować.
Jak bok widoczny, to trzeba byłoby zmieniać okucie na kołek2 z wiertłem z gzymką. Zabawa z makrem. Chyba, że Lignumsoft ma lepsze rozwiązanie.
Inna opcja, to robić wszystkie nawierty z gzymką.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2015, 23:24
Posty: 723
Lokalizacja: K/ Krakowa
A po co pod kółek gzymować? Chodzi o to by klej nie wypływał? Czy coś innego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 22:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 22:40
Posty: 686
Lokalizacja: olsztyn
W maszynach typu witap nie ma problemu przy gzymkowaniu z gruboscia plyty
Wiercenie od bazy bo od dolu a 0 jest zawsze 0
Jest taki trik na wkrecanie konfirmatow bez gzymkowania ale do tego potrzebna wkretarka impact


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group