TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 17 gru 2017, 07:11

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 lip 2017, 09:32 
Offline

Rejestracja: 27 lip 2017, 09:24
Posty: 5
Noszę się z zamiarem zrobienia regału, podwieszanego na ścianie i boję się czy konstrukcja wytrzyma. Na regale będą książki i gry planszowe.
Do zawieszenia chcę użyć 3 wsporników na górze i 3 wsporników na dole, w płycie 36 mm. Zależy mi na niewidocznym zawieszeniu. Resztę połączeń wykonam kołkami.
Rysunek poglądowy, wys. 1800 mm, szer. 1300 mm

Co sądzicie?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2017, 10:53 
Offline

Rejestracja: 04 kwie 2015, 16:20
Posty: 187
kupujesz szpilki 10 , tniesz na kawałki np 25, wiercisz otwory w ścianie większe o 2 lub 3 mm , nawiercasz w półce gniazda wkręcasz szpilki musi być pasowne, potem jak to wszystko skręcisz do kupy to wydmuchać otwory i nałożyć kotwę chemiczną i włożyć całe półki czekasz półm godziny i gotowe


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 lip 2017, 17:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2015, 08:05
Posty: 578
Lokalizacja: Puławy
Zawód: stola(z)rzyna
Specjalizacja: Zrobić i się nie orobić
Ciężarna ta póła. Ona sama będzie dużo ważyć. A jak dołożysz książki to zwiększysz jej wagę pewnie jeszcze ze trzy razy. Ile nad podłogą będzie wisiała? I gdzie masz zamiar montować te kotwy chemiczne o których pisze Andriu? To znaczy w których elementach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 09:09 
Offline

Rejestracja: 27 lip 2017, 09:24
Posty: 5
Omen pisze:
Ile nad podłogą będzie wisiała?

Ok. 40 cm nad podłogą.

Omen pisze:
I gdzie masz zamiar montować te kotwy chemiczne o których pisze Andriu? To znaczy w których elementach.

Tak jak napisałem i zaznaczyłem na rysunku. W górnej i dolnej części. Tam gdzie będą sklejone dwie płyty 18 mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 09:12 
Offline

Rejestracja: 27 lip 2017, 09:24
Posty: 5
Andriu pisze:
kupujesz szpilki 10 , tniesz na kawałki np 25, wiercisz otwory w ścianie większe o 2 lub 3 mm , nawiercasz w półce gniazda wkręcasz szpilki musi być pasowne, potem jak to wszystko skręcisz do kupy to wydmuchać otwory i nałożyć kotwę chemiczną i włożyć całe półki czekasz półm godziny i gotowe


By być 100% pewnym tego czy dobrze zrozumiałem.

Pisząc szpilki masz na myśli pręty gwintowane?
Jaka długość powinna być w płycie (półce) a jaka w ścianie?

Nie rozumiem fragmentu z wkręcaniem szpilki. Rozwiń proszę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 12:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2015, 08:05
Posty: 578
Lokalizacja: Puławy
Zawód: stola(z)rzyna
Specjalizacja: Zrobić i się nie orobić
To jak do podłogi ma być 40 cm i płyty nie 36 tylko 2x18 to pod szafką daj listwę na całą szerokość. Na rysunku jest to czerwony kwadracik. Na tej listwie ta cała konstrukcja będzie się opierała. I powstrzymywała nacisk w dół. Wkręty na ścinanie są dużo bardziej wytrzymałe niż płyta na rozwarstwianie.
Załącznik:
Podpora pod szafką.jpg

Co do szpilki to zgadza się, że to pręt gwintowany np.: 10 to jak wywiercisz w ścianie otwór 12 i wciśniesz tam pręt to nie rozprowadzisz tak tego "kleju" jak wtedy kiedy go tam "wkręcisz". Co do długości to jakie masz wiertła Ø12 do drewna i do ściany. Czym głębiej wywiercisz tym lepiej, oczywiście nie na wylot.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 12:26 
Offline

Rejestracja: 27 lip 2017, 09:24
Posty: 5
Hmm opcja z listwą pod półką wydaje się ok, tylko musiałaby być tak jak na rysunku, tylko w środkowej części, żeby nie było jej widać z boku.

Jakie wymiary powinna mieć ta listwa aby chociaż trochę odciążyć konstrukcję? Wystarczy ją wkręcić zwykłymi wkrętami do betonu?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 12:32 
Offline

Rejestracja: 04 kwie 2015, 16:20
Posty: 187
ja miałem półki 2x18 trzy rzędy i w każdym rzędzie dawałem od krawędzi 30cm , szpilkę a potem co 60 cm, do szpilka wchodziła do połowy głębokości półki, i około 15 cm w ścianę,
co do gniazd w półkach to wierciłem 12 dawałem na szpilkę klej do drewna i wkręcałem do środka, z drogiej strony szpilka była zeszlifowana z dwóch stron po na długości około 3-4 cm tak aby wbijała się w warstwę kotwy chemicznej.

dla mnie opcja ze podparciem zmienia ci kierunek działania sił, przy podparciu dołem górne mocowania pracują nie na ścinanie tylko na wyrywanie, co jest najgorsza siłą przy meblach bo może wyrwać kołki jeśli masz kiepski materiał na ścianach typu ytong, hasianka lub pustak komórkowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 16:07 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2013, 13:31
Posty: 1105
Lokalizacja: Poznań
Zawód: szef produkcji
Specjalizacja: Dużo wiem o maszynach i o pracy na nich.
Nie piszcie posta pod postem. Macie czas na modyfikację - przycisk zmień.

_________________
Rozmawiaj, dyskutuj, krytykuj konstruktywnie. Zachowuj się pozytywnie.

Wszelkie pytania o maszyny proszę zadawać na forum. Nie odpowiadam na PW w sprawie maszyn.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 18:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2015, 08:05
Posty: 578
Lokalizacja: Puławy
Zawód: stola(z)rzyna
Specjalizacja: Zrobić i się nie orobić
Andriu zgadza się, że wtedy (jak dać listwę pod spodem) będzie to działało na wyrywanie. Szczególnie na górze.
Wszystko tu zależy od tego ile tych kotew na 1 poprzeczny element da, i czy będą we wszystkich. Zależy to też od ściany, z czego jest zrobiona. Ale dając płytę 18 aby pogrubić element i niech pomiędzy nie wierci otwory to też nie będzie mocne bo samo sklejenie płyty może nie wystarczyć. Oczywiście są kleje, które spokojnie skleją dwie płyty w całość i będą bardzo dobrze trzymały. Ale tu jest identycznie jak z działaniem wyrywającym nie ścinającym na kotwy. Pomalutku, powolutku.

Najlepszym rozwiązaniem dla tak dużej półki, na której mają stać książki jest powiesić ją na ścianie "na ścinanie" nie "na wyrywanie". Ale jednocześnie trzeba też uniknąć możliwości rozwarstwienia płyty. Wystarczy tu zastosować zawieszki np Camar 807 (są cienkie). Ale co zrobić z tym, że je widać, i co zrobić z blachami, które trzeba przykręcić na ścianie? Wszystkie opcje mają swoje plusy i minusy. I plusy trzeba wykorzystać, a minusy zminimalizować tak jak się tylko da.
janek1985 pisze:
[…]tylko w środkowej części, żeby nie było jej widać z boku.
Danie jej tylko na środku aby nie było jej widać po bokach mija się całkowicie z celem jej zastosowania. Bo wtedy cały ciężar szafki oprze się na najniższej półce. Najważniejsze w tym są boki, a nie środek. To boki przenoszą cały ciężar.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 21:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2013, 17:44
Posty: 1902
Specjalizacja: 12/70
Ja bym dał Camar 821\20, do tego proponuję szynę montażową, łatwiej pozycjonować płytki do zawieszenia na ścianie.

_________________
Davus sum, non Oedipus.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 lip 2017, 22:26 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 3210
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Półki 36 na 4szt. Od brzegu po 6 cm, a reszta równy podział. Da się to wykonać na brązowych kołkach fi 14mm/165mm. To jest najmniejszy problem.

Lepiej pomyśl jak wzmocnić półki 18mm, żeby nie wyszła fala dunaju. No i jak to powiesić. Są mniejsze kołki z regulacją mimośrodową.

Ja podobne konstrukcje z płyty 36mm kleiłem na ścianie podczas montażu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 sie 2017, 09:52 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2016, 17:09
Posty: 15
janek1985 pisze:
Noszę się z zamiarem zrobienia regału, podwieszanego na ścianie i boję się czy konstrukcja wytrzyma. Na regale będą książki i gry planszowe.
Do zawieszenia chcę użyć 3 wsporników na górze i 3 wsporników na dole, w płycie 36 mm. Zależy mi na niewidocznym zawieszeniu. Resztę połączeń wykonam kołkami.
Rysunek poglądowy, wys. 1800 mm, szer. 1300 mm

Co sądzicie?


Ja osobiście mebla wiszącego ,nie wykonał bym na kołki tylko na konfirmaty . ( przynajmniej na tych połączeniach które narażone są na rozciąganie )
Jeżeli klej puści na łączeniach cała konstrukcja runie na ziemię .

Nie zastanawiałeś się nad tylną ścianą maskującą w środku regału ?
Takie rozwiazanie pozwoliło by równomiernie rozłożyć ciężar ,na np stalowych płaskownikach itp ..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2017, 10:56 
Offline

Rejestracja: 05 paź 2015, 13:16
Posty: 397
dobrze sklejone na kołki i oderwiesz ,prędzej połamie się płyta


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 wrz 2017, 12:01 
Offline

Rejestracja: 17 sie 2017, 13:30
Posty: 24
Andriu pisze:
kupujesz szpilki 10 , tniesz na kawałki np 25, wiercisz otwory w ścianie większe o 2 lub 3 mm , nawiercasz w półce gniazda wkręcasz szpilki musi być pasowne, potem jak to wszystko skręcisz do kupy to wydmuchać otwory i nałożyć kotwę chemiczną i włożyć całe półki czekasz półm godziny i gotowe


Jak mocujesz pręt gwintowany w płycie wiórowej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 paź 2017, 20:11 
Offline

Rejestracja: 27 lip 2017, 09:24
Posty: 5
Panowie i panie,

dzięki wszystkim za rady, a @Andriu za zdjęcia i wiele słów wyjaśnienia.

wraca temat, aby się upewnić, mianowicie:

czy na długości 125 cm półki 5 szpilek rozłożonych równomiernie wystarczy jako jedyna opcja utrzymania? Każda szpilka będzie umiejscowiona 20cm w ścianie i 15cm lub 20cm w półce. Głębokość półki to 35cm.

Ewentualnie w jaki sposób zamocować półkę na górze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 11:40 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2016, 17:09
Posty: 15
Zamocuj 5 szpilek powieś całość ..jak bedzie za mało to dorzuć jeszcze ...ale na moje oko ja dał bym jeszcze w dolnej półce z 3 szpilki ..zeby choć troche rozłożyć obciążenie .. Wez pod uwagę ze górna polka może sie ,, wybrzuszyc ,, ciągnięta bokami w dół, przejmie całe obciążenie na siebie .

Przymocowal bym do ściany : Kozystajac z wyżej wymienionego sposobu czyli gwintowanymi ,,szpilkami,, np M10 i na kotwę/klej w ścianę .
Szpilki w płycie zamocował bym : Wywiercić otwor 10 na przelot od czołowej krawędzi ( przez cała szerokość półki ) . Od czoła wywiercił bym pogłębienia ~50 mm w głąb na otworze 10 mm . ( srednica pogłębienia pod nasadkę klucza ) .
Po powieszeniu całości dociag całość nakrętkami z podkładkami , otwory zaslep drewnianymi kolkami , wyszlifować .. naklej okleinę na krawędź .. Atom tego nie ruszy :)

Podpowiem jeszcze ..polaczenia na kołki drewniane daj tam gdzie sa narażone na ścinanie ..a śrubowe tam gdzie sa narażone na rozerwanie ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 07:59 
Offline

Rejestracja: 17 mar 2016, 23:20
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Zawód: Stolarz
A czy nie można dać pleców w niektórych miejscach z płyty 18 mm w kolorze białym . I przez nie zamocować do ściany . Spowoduje to że półki się nie ugną i leprze będzie mocowanie do ściany .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group