TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 14 paź 2019, 22:33

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 lip 2019, 19:27 
Offline

Rejestracja: 03 lip 2015, 05:15
Posty: 6
Witam, w jaki sposób łączycie blaty kuchenne gr 38 mm przy zlewie narożnym tego typu https://www.zlewozmywaki.pl/pl/zlewozmywaki-granitowe/1082-atlantic-zlewozmywak-granitowy-naro%C5%BCny-plados.html

Czy dwa blaty 600 mm dociąć pod kątem 45 stopni jedna śruba z tyłu i reszta klej? Czy łączenie blatów pod kątem 90 stopni? Zastanawiam się czy zmieszczę śrubę z przodu i czy nie wyjdzie mi nad bokami szafki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lip 2019, 19:46 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4165
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Jak wyda, to rób na 45. Jak nie, to na 90.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lip 2019, 10:10 
Offline

Rejestracja: 03 lip 2015, 05:15
Posty: 6
Dzięki za odpowiedz. Zastanawiam się czy zlew rogowy jest dobrym rozwiązaniem. Klient ma odpływ i przyłącz wody jakieś 15 cm od rogu ściany. Nigdy nie byłem zwolennikiem robienia zlewu obok łączenia blatów a co dopiero w miejscu łączenia. Mieliście jakieś reklamacje? Zazwyczaj łącze blaty na śruby i silikon.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lip 2019, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2015, 08:05
Posty: 900
Lokalizacja: Puławy
Zawód: stola(z)rzyna
Specjalizacja: Zrobić i się nie orobić
Wszystko zależy od klienta. Raz robiłem u takiej babki, która w ciągu tygodnia wyskubała silikon bo ją "wkurzał".

A silikon do łączenia blatów to nie jest dobre rozwiązanie. No chyba, że się idealnie zgrywają to jeszcze tak. Ale mało jest takich blatów aby były tak spasowane na całej głębokości.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lip 2019, 07:52 
Offline

Rejestracja: 03 lip 2015, 05:15
Posty: 6
A jaki klej używasz? Problem w tym, że jeszcze nie dorobiłem się lamelownicy a na silikonie zawsze można coś jeszcze ustawić. Lekko dokręcam śruby i koryguj ustawienie blatów ściskami stolarskimi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lip 2019, 09:17 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 376
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
ja używam kleju - wikol, rakol, aczkolwiek takie narożne wynalazki to popełniłem może ze 2 razy

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lip 2019, 05:38 
Offline

Rejestracja: 11 mar 2015, 08:08
Posty: 72
Lokalizacja: Kartuzy
Zawód: Stolarz
Do blatów stosuję tylko poliuretan.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lip 2019, 08:53 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2020
Lokalizacja: Swaj
m.premium pisze:
używam kleju - wikol, rakol

Kleje polioctanowinylowe nie są dobre do klejenia blatów, gdyż blaty mogą lekko puchnąć od zawartej w nich wody.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 lip 2019, 12:55 
Offline

Rejestracja: 09 mar 2017, 18:25
Posty: 376
Lokalizacja: Olsztyn
Specjalizacja: meble … czyli manufaktura na zamówienie :-)
Seta : nie zdarzyło mi się aby laminat na łączeniu się podniósł. za to łączenie jest na pewno odporne na działanie wody. oczywiście kąpieli nigdy nie zalecam.
ALE .... słyszałem o patencie ze świeczką. Nigdy nie widziałem aby ktoś stosował, ale po namyśle powiem : ma sens. ukryty ale ma. świeczka czy inaczej wosk w na ciepło dobrze spenetruje wióry, po nasiąknięciu są wodoodporne a przy dobrym równym połączeniu... jak by się uparł....
jak to się mówi - potrzeba matka wynalazku

_________________
"zawsze wydaje się , że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione"
Nelson Mandela


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2019, 12:19 
Offline

Rejestracja: 27 sie 2019, 14:44
Posty: 6
A nie najlepiej będzie zaimpregnować łączenie jakimś olejem + silikon lub poliuretan na to? Wydawać by się mogło, że takie rozwiązanie zabezpieczy dwustopniowo... na rozlania jak i na ogólne chłonięcie wilgoci na zaciętej krawędzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 paź 2019, 21:14 
Offline

Rejestracja: 05 paź 2015, 13:16
Posty: 526
Były majster wiesz jak robił ..bezbarwna swieczka napierniczał potem szmata i szurował,tylko to byly dawne lata hehe


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 paź 2019, 08:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2019, 12:42
Posty: 50
Lokalizacja: Poznań
Zawód: Barman
Sądzę że dziś wciąż się takie rzeczy czasem zdarzają ;D

_________________
Niech się dzieje wola nieba...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 paź 2019, 20:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 712
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Najlepsze połączenie jest na pur ale trzeba uważać aby nie upaprać wszystkiego. Dobrą opcją jest też polimer.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2019, 10:01 
Offline

Rejestracja: 04 kwie 2015, 16:20
Posty: 264
ja przed klejeniem lakieruje lakierem wodoodpornym, potem klej fixal bezbarwny


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 paź 2019, 20:50 
Offline

Rejestracja: 05 paź 2015, 13:16
Posty: 526
Uzywa Soudal 66A ogolnie jest ok ale 2 razy woda znalazła miejsce i blat spuchł niestety


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2019, 08:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2016, 23:04
Posty: 107
Lokalizacja: Śląsk
Ja używam tego +soudal 66a https://www.hk-design.cz/eshop/502-36-l ... ovni-desku

_________________
Trza z pracą wykiwać a nie by z nami ona kiwała


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2019, 17:12 
Offline

Rejestracja: 05 paź 2015, 13:16
Posty: 526
To cos podobne do ColorJoint?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 paź 2019, 22:38 
Offline

Rejestracja: 09 cze 2019, 10:28
Posty: 69
bulin połączyłeś jakoś te blaty? bo nawet nie wyobrażam sobie wycinania otworów na ten zlew, jak w dwóch blatach?. Widziałem takie zestawienia i wyglądały masakrycznie, więc odradzałem klientom.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 02:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 15:26
Posty: 1353
Lokalizacja: podbeskidzie
Specjalizacja: Liczy się ilość , a na jakość się liczy
A mnie się zdarzało , pierwsze blaty sklejalem na poliuretanie , a później na miejscu wycinałem zaglebiarką otwór pod zlew. Tylko w tym przypadku wycinam otwór u klienta. Nie wyglada to gorzej niż łączenie blaty w innym miejscu.

_________________
Życia nie przewidzisz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 07:54 
Offline

Rejestracja: 09 cze 2019, 10:28
Posty: 69
Jenot moim zdaniem ten konkretny zlewozmywak jest bardzo trudny dla blatu z wióra, jak powycinasz to nawet nie ma gdzie śrub zamontować, do tego to samo łączenie w najgorszym z możliwych miejscu. Robię ok. 30 połączeń rocznie, ale takiego jak bulin nie robiłem.
Jak zobaczyłem to zdjęcie w necie to stwierdziłem, że to bardzo trudny temat:


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 08:16 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1829
No na tym zdjęciu ewidentne kogoś przerósł. Moim zdaniem w tym przypadku blat powinien być zacięty na 45 i sklejony na pu na lamelki czy coś. Dopiero na drugi dzień w zamontowanym blacie wycinał bym zlew.

_________________
istolarstwo.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 09:18 
Offline

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 4165
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Ja bym łączenie zrobił tak jak na tym zdjęciu. Z tym, że zlew powinien być bliżej krawędzi przedniej. No i łączenie klejone, a nie ten glut co tam siedzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 17:21 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 21:00
Posty: 2020
Lokalizacja: Swaj
W tym wypadku co na zdjęciu, to ten zlew nie mógł być już ani centymetra bliżej krawędzi przedniej.

_________________
... Bo wszyscy stolarze, to jedna rodzina ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 paź 2019, 17:39 
Offline

Rejestracja: 05 paź 2015, 13:16
Posty: 526
U mnie jak klijent sie upier nad zlewem jak na zdjeciu to robie blat oklejany bez zaobalenia ,a kupuje blat 1200x1200 i wycinam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group