TechnikiStolarskie.pl

Forum stolarskie dla ludzi z pasją
Dzisiaj jest 28 kwie 2024, 18:10

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 20 mar 2016, 18:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 1973
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz
Specjalizacja: schody
Czyli nie tylko ja mam ciekawe przejścia z terminami? ;) Październikowe schody zamontowałem 2 tygodnie temu, wrześniowe nadal czekają na montaż, marcowe będą w maju, a kwietniowe w lipcu :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 18:28 
Offline

Rejestracja: 07 maja 2013, 20:11
Posty: 1563
I dzięki temu jakoś udaje się dopiąć kalendarz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 3722
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Ja mam na zakładzie kuchnię zamówioną we wrześniu zeszłego roku.
Teraz trwają prace no i będzie robiona reszta mebli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 1973
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz
Specjalizacja: schody
Moje wrześniowe schody stoją i nawet nie mogę przypuszczać, kiedy będą montowane. Najpierw była obsuwa z wykończeniem mieszkania, później klient zadzwonił że nie otrzymał sporej kasy od kogoś i nie ma pieniędzy by mi zapłacić za schody. I tak że był szczery, chociaż dla mnie to problem gdy muszę pół roku przetrzymywać gotowy towar.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 19:19 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 678
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Są firmy co biorą opłaty za przetrzymywanie towaru.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 19:21 
Offline

Rejestracja: 14 mar 2015, 17:50
Posty: 387
Kiedyś klient przesunął mi montaż o ponad miesiąc, a nagle dzwoni we wtorek, żeby w czwartek robić montaż. Spuściłem go na drzewo, wydzwaniał do mnie cały weekend, chciał, żeby wieźć mu kuchnię w niedzielę. Jak mu powiedziałem, że tygodniowo i tak pracuję ze 3 razy dłużej co nauczyciel i w niedzielę chciałby odpocząć, to mi wygarnął, że olewam klientów. No i później było nerwowo na montażu. Chory pacjent. W internecie klienci wypisują, jacy stolarze są beznadziejni. Ale o swoich odpałach żaden klient nie napisze.


Ja do umowy teraz będę dodawał prosty zapis. NIe odbierasz mebli w ciągu 2 tygodni od wyznaczonego terminu - dopłacasz do 80 proc. wartości. Jak chcesz, możesz przyjechać obejrzeć meble.
Nie odbierasz przez miesiąc - opłata za magazynowanie. Zależna od ilości mebli. Rozsądna, bez przeginania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:46
Posty: 3722
Lokalizacja: Białystok
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Meble na wymiar.
Mój klient akurat ma kasę, a dla mnie to na rękę. Za te czas zrobię inne meble.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 19:29 
Offline

Rejestracja: 19 lip 2015, 13:00
Posty: 678
Lokalizacja: Wrocław, Dolny Śląsk
Zawód: ekonomista, stolarz
Specjalizacja: schody,meble,drzwi
Jest w tym racja ale nie stosuję takich zapisów bo i zapis za spóźnienie z twojej strony wymagany byłby. Wole zaoszczędzić sobie takich spraw. Jak na razie dogaduję się bez sporów. Też często trzymam ale też zdarza mi się opóźnienie maksymalnie do 1 tyg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 1973
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz
Specjalizacja: schody
kubik pisze:
Są firmy co biorą opłaty za przetrzymywanie towaru.


Dotychczas nie miałem problemów z opóźnieniami z winy klienta, jednak końcówka poprzedniego roku lekko mnie zaskoczyła. Myślałem nad wprowadzeniem zapisu odnośnie zapłaty kolejnej raty za przedmiot umowy po miesiącu zwłoki, ale tak jak piszesz, wszystko działa w obydwie strony. Pół biedy jak klient da znać wcześniej i mogę go przesunąć nie przetrzymując towaru, ale gdy mam już wylakierowane całe schody to robi się nieciekawie. Jedyny zapis jaki mam to "Termin rozpoczęcia montażu może zostać przełożony przez Zamawiającego ( po wcześniejszej konsultacji i za zgodą Wykonawcy) , jeżeli będą z nim kolidowały inne prace wykańczające uniemożliwiające montaż lub mające niekorzystny wpływ na drewno i inne materiały użyte przy realizacji ( prace murarskie , tynkarskie, gdzie panuje duża wilgoć ). Zamawiający musi się dostosować do pierwszego wolnego terminu podanego przez Wykonawcę." Pierwszy wolny teoretycznie może wystąpić po 6 czy 9 miesiącach, ale tutaj też nie mam zamiaru utrudniać komuś życia. Trzeba być chociaż trochę elastycznym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 20:37 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 19:39
Posty: 122
Stol-Art pisze:
Zamawiający musi się dostosować do pierwszego wolnego terminu podanego przez Wykonawcę."

To jest mój wymysł i cytat z mej pseudoprawnej rozprawki, nieprawdaż?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 20:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 1973
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz
Specjalizacja: schody
Nie wiem, stosuję ten zapis od dobrych 3 lat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 265
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Jam mam zapis w umowie że zamawiający wpłaca drugą transzę(50%wartości umowy) w ciągu trzech dni od otrzymania informacji iż przedmiot umowy jest gotowy do montażu,a prace montażowe rozpoczną się najpóźniej trzeciego dnia od otrzymania drugiej transzy chyba że strony ustalą inaczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:11 
Offline

Rejestracja: 06 mar 2015, 19:39
Posty: 122
Zapis jest sprawiedliwy. Wszak jeśli inwestor beztrosko planuje przesuwanie w czasie montażu, kosztem planów, terminów i umów wykonawcy, to powinien ponieść odpowiedzialność.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:24 
Offline

Rejestracja: 14 mar 2015, 17:50
Posty: 387
Zaraz, zaraz. Rafał pisze, że kasuje 100 proc. należności przed montażem.

Myślę, że nie każdy klient się beztrosko na to zgodzi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 265
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Jelina pisze:
Zaraz, zaraz. Rafał pisze, że kasuje 100 proc. należności przed montażem.

A gdzie tak napisałem? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:46 
Offline

Rejestracja: 14 mar 2015, 17:50
Posty: 387
a prace montażowe rozpoczną się najpóźniej trzeciego dnia od otrzymania drugiej transzy chyba że strony ustalą inaczej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 265
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Pierwsza transza 40%,druga 50%,10% po montażu :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 21:54 
Offline

Rejestracja: 14 mar 2015, 17:50
Posty: 387
I łykają to bez bólu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 22:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2013, 19:03
Posty: 1973
Lokalizacja: Dobrzyków/Płock
Zawód: stolarz
Specjalizacja: schody
A czemu mają nie łykać? To najlepszy system z możliwych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 mar 2016, 22:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2014, 19:20
Posty: 265
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Zawód: Stolarz
Specjalizacja: Drzwi,Schody
Łykają ,ostatnio facet wpłacił mi 100% przy podpisaniu umowy, ale też się zdaża że przyjeżdzają z kasą osobiście i chcą towar zobaczyć.W lutym robiłem facetowi 12 drzwi ,to przyjechał przed dokonaniem drugiej wpłaty i poprosił abym rozpakował jedne drzwi i złożył z futryną by mógł zobaczyć jak to wygląda.
Kiedyś brałem 40 procent zaliczki reszta po montażu i różnie to bywało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group